Monday, November 24, 2008

Lambaian dari Lembah Bakkah

Alhamdulillah, tiada terhitung puji-pujian buat-Mu Tuhan Pemelihara sekalian makhluk di langit dan di bumi. Akhirnya ayah bonda selamat tiba di Jeddah dari KLIA pada jam 11 waktu Makkah, 6 di Malaysia, malam hari. Bukan senang, bahkan menjadi dambaan setiap insan bergelar muslim untuk ke Tanah Haram, tanah lahirnya kekasih tercinta.



Lembah Bakkah, bilakah pula diri ini akan ke sana. Bilakah agaknya dapat ku sahut lambaian Kaabah itu. Bilakah nanti ciuman Hajarah al-Aswad bakal bertandang, membersih dosa-dosa ini.



Duhai lembah yang menyimpan seribu satu sejarah, tengok-tengokkanlah ayah serta bonda ku yang tercinta di sana. Sampaikanlah salam rindu dari ku, buat kedua permata ku itu agar tenang diri ini dan dirinya berdua. Moga terlakar sejarah haji mabrur jemaah musim ini di tanah bergelar Paran (di dalam Bible).



Usah dikenangkan kami di tanah hadhari ini, tanah perjuangan buat para sahabat aktivis. Amanah yang dikau berdua tinggalkan akan ku laksanakan setaat mungkin. Pergimu berdua diiring doa, semoga dilindung Tuhan Pemilik alam maya ini sentiasa hendaknya. Pergilah menyahut seruan itu, seruan buat pencari cinta Ilahi, cinta tiada mati, cinta yang hakiki, cinta abadi.







Kefahamanku Yang Terpuji,

24 November 2008

Ketereh, Kelantan.

No comments:

Post a Comment